opony letnie - co myślicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dragster
    Elegance
    • 2009
    • 895
    • Honda

    Heh, spoko

    Przeważam zimówki dopiero gdy widzę, że któryś ciężarek odpadnie lub czuje że coś się dzieje. Cały komplet trzymam i wymieniam u siebie.
    Silnik R18A2.
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

    Komentarz

    • dato
      L&K
      • 2012
      • 1431

      ZAWSZE się przeważa. Chcesz się zaprzyjaźnić z gumiarzem ? Znajdź mu taniego dostawcę z kredytem - większość trzyma się hurtowni zaprzyjaźnionej 25 lat przed Gierkiem
      Znajdź mu lepszą to się zdziwi.

      Komentarz

      • dragster
        Elegance
        • 2009
        • 895
        • Honda

        Ile % kierowców mając do dyspozycji komplet opon zimowych na osobnych felgach wyważa go przed każdą zmianą? Czy to nie tak jak ze zmianą dobrego oleju co 8 kkm przy normalnej jeździe?
        Silnik R18A2.
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Komentarz

        • dato
          L&K
          • 2012
          • 1431

          ...

          Powiem tak: każdy kogo znam przeważa koła przy zmianie.

          ...

          Komentarz

          • sebastian7905
            RS
            • 2009
            • 3488
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            dragster ja nie znam nikogo normalnego ,który by nie wyważał kół nawet jeżeli są na innych felgach ,dato masz 100% racji ,a kolega dragster niech dla swojej niezaspokojonej niewiedzy spróbuje wyważyć koła przed następną wymianą i popatrzy na pomiary wyważania ,ciekawe czy będą na "0" :roll:
            Sebastian
            Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
            Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
            Była Black ELEGANCE by sebastian7905
            Wczasy nad morzem - klik

            Komentarz

            • dragster
              Elegance
              • 2009
              • 895
              • Honda

              Powiem Wam, że nie spotkałem dotąd nikogo, poza naszym forum, kto by wyważał drugi komplet przy każdej wymianie. Ale popytam takich co się bardziej autami interesują.
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz

              • raventes
                Rider
                • 2013
                • 343

                Zamieszczone przez dragster
                Ile % kierowców mając do dyspozycji komplet opon zimowych na osobnych felgach wyważa go przed każdą zmianą?
                Każdy kierowca który ma pojęcie i dba o samochód i swoje bezpieczeństwo tak robi. Nie robi tego tylko ten co traktuje samochód jako klasyczny dupowóz który ma go przewieźć z punktu A do B.


                ...

                Komentarz

                • xof
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 191

                  Ja nie wyważam, wystarczy prosty test, ten sam równy odcinek drogi i prędkość bliżej 200, robimy tak tuż po wyważeniu lub dotarciu silnika i porównujemy w miarę upływu czasu. Jeśli drgania są takie same lub ich brak to dla świętego spokoju można wyważyć przy połowie założonej minimalnej głębokości bieżnika, np. 5,5 mm.

                  Zamieszczone przez sebastian7905
                  a kolega dragster niech dla swojej niezaspokojonej niewiedzy spróbuje wyważyć koła przed następną wymianą i popatrzy na pomiary wyważania ,ciekawe czy będą na "0" :roll:
                  Proponuję też co roku robić też geometrię, bo przecież nie będzie na "0". Oczywiście trzeba też wyważać w systemie centrowania przez otwory na śruby a najlepiej doważanie, bo zwykłe wyważanie to już qpa a i czyścić też regularnie od wewnątrz osady z błota i pyłu z klocków. Najważniejsze to zachować zdrowy rozsądek, przypominam, że to jest to forum Skody, wg mnie nie jest to samochód do picowania a 5 czy nawet 10 g niewyważenia przez 2 czy 3 lata przy profilu 195/65 czy 205/55 szkody nie zrobią. Jak ktoś chce wyważać 2x w roku to jego sprawa.

                  ...

                  Komentarz

                  • sebastian7905
                    RS
                    • 2009
                    • 3488
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    xof geometrię też czasem wypadałoby sprawdzić .
                    Jeżeli koła są źle sezonowane ,a uwierz mi na pewno są bo ani ty ani większość forumowiczów ich nie obraca ,przekłada ( na tym polega sezonowanie ,aby nie były w jednej pozycji) ci co dali je na przechowanie w wulkanizacji ,też nie są tego pewni bo jak tu poprzewracać kilkaset opon . Po takim sezonowaniu wypadałoby je wyważyć ,ty możesz nie czuć tego ,ale auto na pewno
                    Sebastian
                    Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                    Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                    Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                    Wczasy nad morzem - klik

                    Komentarz

                    • xof
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 191

                      Bez przesady z tym złym przechowywaniem, wystarczy położyć koła poziomo (pedanci mogą kłaść na gąbkach-równomierny rozkład sił), powiesić na rurze albo zrobić specjalne stojaki (wystarczy kawałek równo obciętego klocka), na których opiera się felgi w poziomie - lepsze to niż jeżdżenie do gumiarza 2x w roku.

                      Komentarz

                      • dragster
                        Elegance
                        • 2009
                        • 895
                        • Honda

                        Co myślicie o tym: http://gm-spritrechner.lanxess.com/public/pl
                        Silnik R18A2.
                        http://www.dadrl.org.uk
                        http://www.lightmare.org

                        Komentarz

                        • lilo
                          RS
                          • 2006
                          • 4315
                          • Mercedes-Benz

                          Zamieszczone przez dragster

                          Jak to lubi ,ale jak dla mnie to lekka przesada
                          Daniel

                          Komentarz

                          • knrdlvn
                            Drive
                            • 2012
                            • 54
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            dragster IMHO szukaj opon pod kątem ich sprawności w warunkach deszczowych. Tak jak koledzy pisali wcześniej, warto trochę dopłacić za parę metrów "urwanych" przy hamowaniu na mokrym czy uniknięcie aquaplaningu przy gwałtownym wjechaniu w kałużę lub koleinę pełną wody. A co do samych testów opon... Ja wiem że Continental robi fajne gumy bo sam mam WinterContacty 850 i jest dobrze, ale czy to nie dziwne że nie po raz pierwszy niemiecka opona wygrywa niemiecki test (ADAC)?
                            Spędziłem trochę czasu wymyślając sobie opony na lato i co mi się nasunęło: rzetelna instytucja (niech będzie ten ADAC, bo to znane i powszechnie dobrze się kojarzy) przeprowadza rzetelny test (wątpię żeby kłamali bo są znani i powszechnie dobrze się itd....).
                            No i wyrywa Continental CPC5, wiadomo super opona od super producenta, ale co z konkurencją?
                            Test opon letnich ADAC 2012

                            A gdzie Michelin? Dlaczego w teście nie uczestniczył Michelin? Miejsce drugie Goodyear OptiGrip, a gdzie Goodyear Efficientgrip? Dlaczego Dunlop SP Sport Fastresponse a nie SP Sport Bluresponse, rzekomo przyczepność "A". Mega przegięcie - Uniroyal RainExpert a nie Uniroyal RainSport 2 !! (miałem w innym aucie, świetna guma na deszcz), czy Nokian V a nie mój xLine? - i niech mi ich nikt nie stawia w jednym rzędzie z jakąś Fuldą kurdebele, chociażby ze względu na zastosowane technologie :zastrzelic
                            Testy testami, każda firma/instytucja zawsze będzie miała jakiś interes $. Podobnie opinie, każdy będzie pisał o swoich subiektywnych odczuciach mniej lub bardziej trafnie porównując.
                            Jedno pewne: dobra opona musi swoje kosztować, a moi zdaniem powyżej pewnego standardu zaczynają się zacierać różnice między produktami różnych firm. Po prostu za podobne pieniądze u czołowych producentów otrzymujemy podobnie wyrafinowany produkt.
                            Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

                            Komentarz

                            • xof
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 191

                              Im ADAC Sommerreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?


                              Tu masz test u źródła z 2013, Michelin wygrywa, choć to inny rozmiar. Z tego roku jest jeszcze 225/45.
                              BluResponse czy xLine nie testowali w 2012, bo ich jeszcze nie było a testy robią w marcu.
                              I cała spiskowa teoria dziejów poszła się ...

                              Komentarz

                              • knrdlvn
                                Drive
                                • 2012
                                • 54
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                BluResponse czy xLine nie testowali w 2012, bo ich jeszcze nie było a testy robią w marcu.
                                faktycznie mój błąd ops: . Ale Rainsporty 2 są znane od dawna
                                Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

                                Komentarz

                                • xof
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 191

                                  ...testu ADAC 2012 w rozmiarze 205/55 R16 V

                                  Rainsporty 2 w tym rozmiarze mają indeks W a test z tego roku w rozmiarze 225/45 wykazał, że są słabe :diabelski_usmiech

                                  Im ADAC Sommerreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?

                                  Komentarz

                                  • knrdlvn
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 54
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                    a test z tego roku w rozmiarze 225/45 wykazał, że są słabe :diabelski_usmiech
                                    tylko to już zupełnie inna "liga" rozmiarowa. Test powinien być przeprowadzony na porównywalnych klasą oponach możliwie największej liczby producentów - wracam do ADAC 2012.
                                    Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

                                    Komentarz

                                    • dragster
                                      Elegance
                                      • 2009
                                      • 895
                                      • Honda

                                      Założone nowe Vredestein Sportrac 5, 205x55x16, 91H. Powolutku dotrzemy i zobaczymy.
                                      Silnik R18A2.
                                      http://www.dadrl.org.uk
                                      http://www.lightmare.org

                                      Komentarz

                                      • stasiek1
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 1

                                        Gratka.pl to serwis ogłoszeniowy z kategoriami: nieruchomości, praca, motoryzacja, dom i ogród, zwierzęta, dla dzieci, moda i uroda, usługi, noclegi oraz inne ogłoszenia


                                        może się ktoś wypowiedzieć na temat tych opon ?

                                        Komentarz

                                        • zepter00
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2304

                                          Nie jeździłem ale bieżnik jest symetryczną wersją asymetrycznej Pirelli P7 na których ( w rozmiarze 205/55 R16 tak w Superbie jak i Octavii) jeżdżę i sobie bardzo chwalę bo są bardzo dobre na suchym i wzorowe na mokrym. Cena w linku jest stanowczo zbyt wysoka. Ja po chwili znalazłem za 190 a nie za 234 zł sztuka.

                                          Ja koła przechowuję na płasko, każde osobno, napompowane nominalnym ciśnieniem w suchym i ciemnym pomieszczeniu na równej i gładkiej podłodze. Nic się z nimi złego nie dzieje.
                                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                          Komentarz

                                          • dato
                                            L&K
                                            • 2012
                                            • 1431

                                            Przeważanie kół przy każdej zmianie. Jako ciekawostkę powiem tak: po rozwaleniu opony w opisanym powyżej przypadku przejechałem około 4-5 km i nie odczułem, że coś się stało. Wlokłem się jakieś 50-70 kmh. Radio nie grało głośniej niż zwykle, a zwykle gra cicho. Zamyślony też nie byłem bardziej niż zwykle, droga znana. Nic nie biło, nic nie ściągało. Szum był inny niż zwykle na tym odcinku. W końcu wyciszyłem radio, powężykowałem do osi, popatrzyłem czy asfaltu w międzyczasie nie zdarli - no nie. Okazało się, że to opona. Fajne są te systemy - jest awaria, auto kompensuje elektroniką, auto jedzie. Prosto nawet. Mniej sprawny / uważny / przeczulony drajwer w takich warunkach i tydzień by pojeździł. Na flatach (jednym) bo dziura była na palec, a nie jeden bar na dobę...

                                            ...


                                            Tak samo z przeważaniem. W jeździe jak powyżej, fakt, długo nie zauważysz różnicy. Póki nie będzie tragedii. ALE skoro o tym dyskutujemy tzn, że dyskutujemy o tych, którzy w większości jeżdżą jak napisane wyżej, a nie hardkorowo. Bo w hardkorowym przejeździe wszystko wyjdzie w moment. Ale jeździmy delikatnie. Auto prowadzi się ok, jak co roku więc po co przepłacać ? Ano po to, że potem są głupie pytania "dlaczego opona mi ząbkuje ?". Albo "pojechałem na wczasy i coś się zepsuło - kierownica bije przy hamowaniu" (przekroczyłem magiczne 100kmh), albo "ale ch&&owe te chińskie wachacze, takie słabe, nie podbili mi przeglądu bo geometria pokazała, że każde koło w inną stronę"

                                            Tak to niestety wygląda. Do jazdy "hardkorowej" auto musi być tiptop i tu nikt na pewno nie będzie dyskutował. Ale do zwykłej też powinno być zadbane - oszczędność na przeważaniu to 20-50 zeta czyli max 100 rocznie, czyli max 30 gr dziennie :lol:

                                            A od złego wyważenia w tyłek dostaje całe zawieszenie, łożyska, geometria i wuj wie co jeszcze (nie wymienię, bo się nie znam). Potraktujcie to w mordę jako inwestycję, a nie koszt...

                                            Zamykając tematy, na które wcześniej nie odpowiedziałem. Geometrię zacząłem po zakupie Superba też robić co chwila - bo się rozjeżdża i myszkuje, a do tego niszczy opony (drogie są). Niestety, fabrycznie była zj&&ana i tak jej zostało: każda większa dziura i/lub parę miesięcy i się rozjeżdża. Nieodczuwalnie - nic nie bije, nic nie ściąga - myszkuje na wietrze (też TTTM) może ciut bardziej przy końcowych prędkościach. Taka wada i porada: masz opony za 3 tys ? Rób geometrię co pół roku to pożyją do znacznika, a nie wyząbkują w miesiąc. Warto. W mojej ocenie warto, w Waszej ? Nie dyskutuję.

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              Trochę was chłopaki poniosło...

                                              Delikatnie poczyściłem ostatnie posty i BARDZO PROSZĘ o trzymanie się tematu bez osobistych wycieczek.
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • sebastian7905
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 3488
                                                • Volkswagen
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Opona może wyząbkować np. od złego ciśnienia w kołach ,bo po co sprawdzać skoro powietrze jeszcze jest prawda ?. Wyważać też nie musicie ,bo po co ,ale jak się coś zesra to powiecie ,a jak to skąd to przecież ja dbam o auto jeżdżę spokojnie ,leję paliwo jak to się modło zepsuć ?
                                                Czasami i człowiek musi profilaktycznie pójść na badania ,więc dla czego nie można zbadać o auto ,panowie nawet geometrię warto raz na jakiś czas zrobić.Warto też zakończyć ten kłótliwy temat :wink:
                                                Sebastian
                                                Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                                                Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                                                Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                                                Wczasy nad morzem - klik

                                                Komentarz

                                                • dato
                                                  L&K
                                                  • 2012
                                                  • 1431

                                                  Kowal - dzięki, jest ok.

                                                  Komentarz

                                                  • Waśka
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 552
                                                    • Mitshibishi

                                                    koła na felgach można przechowywać ułożone płasko jedno na drugim, z normalnym cisnieniem, ale trzeba co kilka tyg (ja co miesiąc) robić przekładkę, tzn koło z dołu przerzucic na górę.

                                                    dragster, na boga, wyważanie założonych kół po przekładce to obowiążek! :shock:
                                                    kupiłem auto zimą z kompletem letnich na alusach i gdy się im uwaznie przyjrzałem to się okazalo że przez parę lat nie były wyważane: ciężarki były w swoich miejscach tak długo, że aż się wżarły w gumę :shock:

                                                    i ciekawe, ja też mam problemy z geometrią. po 3 mies od ustawienia (remont kapitalny zawieszenia) sprawdziłem i się okazało, że znów trzeba ustawić. czemu to się tak rozjeżdża? miałem lekką stłuczkę, może dlatego?
                                                    Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...